NSTS-07 BVLOS A do 25 kg
- LOTY POZA ZASIĘGIEM WZROKU PILOTA
- MOŻLIWOŚĆ OPERACJI BVLOS DO 2 KM
- OD 1 STYCZNIA 2024 KURS SKIEROWANY DLA OSÓB, KTÓRE MAJĄ AKTUALNE OŚWIADCZENIE O OPERACJI ZGODNEJ Z NSTS LUB POSIADAJĄ OPERATORA DLA KTÓREGO BĘDĄ PEŁNIĆ ROLĘ PILOTA DRONA PODCZAS LOTÓW
Jeśli chcesz wykonywać loty VLOS - w zasięgu wzroku oraz BVLOS - LOTY POZA ZASIĘGIEM WZROKU dowolnym typem BSP o masie startowej DO 4 KG, a dodatkowo PŁATOWCAMI ( statopłatami/bezzałogowymi samolotami) DO 25 KG na warunkach kategorii szczególnej - zapisz się na to szkolenie!
- loty do 120 m AGL lub max. 15 m ponad sztuczną przeszkodą (odl. w poziomie – 50m)
- operacje BVLOS nie dalej niż 2 km w linii prostej od pilota
- operacje BVLOS poza granicami gęstej zabudowy
- loty płatowcami o masie poniżej 25 kg
- zachowanie bezpiecznej odległości od innych statków powietrznych, przeszkód, pojazdów, zwierząt lub osób
- możliwość wykonywania operacji dronami nieopatrzonymi klasą określoną w rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) 2019/945.
Od lutego 2022 roku nie ma obowiązku przejścia szkolenia teoretycznego, jednak PAMIĘTAJ, że będziesz musiał/a posiąść wiedzę potrzebną do zaliczenia egzaminu teoretyczny. Dlatego zastanów się, co będzie dla Ciebie najbardziej korzystne i wybierz jeden z poniższych wariantów.
— TEORIA E-LEARNING + PRAKTYKA —
W pakiecie uzyskasz:
-
14 dni dostępu do platformy e-learningowej - możesz uczyć się w dowolnym miejscu (z dostępem do internetu :)) i czasie. W materiałach zawarta jest wiedza ze wszystkich modułów wymaganych na egzaminie teoretycznym.
-
szkolenie praktyczne - 11-godzinne spotkanie stacjonarne, gdzie 1 godzina to ćwiczenia naziemne, a kolejne 10 to loty szkoleniowe w powietrzu. Pierwsza część szkolenia to loty wykonywane w zasięgu wzroku, natomiast w drugiej części nauczysz się latać poza zasięgiem wzroku. Podczas szkolenia nauczysz się korzystać zarówno z dronów lekkich (do 4 kg), jak i PŁATOWCÓW do 25 kg. Jest to szkolenie indywidualne, zatem Trener w pełni poświęca uwagę i czas tylko Tobie.
-
ocena umiejętności praktycznych - nastąpi bezpośrednio po szkoleniu praktycznym. Nasz Trener zweryfikuje czego nauczyłeś się w trakcie szkolenia i jak radzisz sobie z zadanymi figurami
— TEORIA WEBINAR + PRAKTYKA —
-
dwudniowe zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym ( w sumie 16 h) - przez dwa dni przyswajasz wiedzę podczas wykładów, które odbywają się za pomocą platformy webinarowej (ZOOM). Taka forma szkolenia umożliwia bezpośrednie zadawanie pytań dotyczących treści na bieżąco.
-
szkolenie praktyczne - 11-godzinne spotkanie stacjonarne, gdzie 1 godzina to ćwiczenia naziemne, a kolejne 10 to loty szkoleniowe w powietrzu. Pierwsza część szkolenia to loty wykonywane w zasięgu wzroku, natomiast w drugiej części nauczysz się latać poza zasięgiem wzroku. Podczas szkolenia nauczysz się korzystać zarówno z dronów lekkich (do 4 kg), jak i PŁATOWCÓW do 25 kg. Jest to szkolenie indywidualne, zatem Trener w pełni poświęca uwagę i czas tylko Tobie.
-
ocena umiejętności praktycznych - nastąpi bezpośrednio po szkoleniu praktycznym. Nasz Trener zweryfikuje czego nauczyłeś się w trakcie szkolenia i jak radzisz sobie z zadanymi figurami
— PRAKTYKA —
Jeśli jesteś gotowy/a podejść do egzaminu teoretycznego bez szkolenia, ta opcja będzie dla Ciebie najlepsza. W pakiecie:
- szkolenie praktyczne - 11-godzinne spotkanie stacjonarne, gdzie 1 godzina to ćwiczenia naziemne, a kolejne 10 to loty szkoleniowe w powietrzu. Pierwsza część szkolenia to loty wykonywane w zasięgu wzroku, natomiast w drugiej części nauczysz się latać poza zasięgiem wzroku. Podczas szkolenia nauczysz się korzystać zarówno z dronów lekkich (do 4 kg), jak i PŁATOWCÓW do 25 kg. Jest to szkolenie indywidualne, zatem Trener w pełni poświęca uwagę i czas tylko Tobie.
- ocena umiejętności praktycznych - nastąpi bezpośrednio po szkoleniu praktycznym. Nasz Trener zweryfikuje czego nauczyłeś się w trakcie szkolenia i jak radzisz sobie z zadanymi figurami
— EGZAMIN TEORETYCZNY —
WYBRANY WARIANT ZAZNACZ W KOSZYKU!
Warunki przystąpienia do szkolenia
1. Ukończenie 18 roku życia (osoby w wieku 16-18 lat za pisemną zgodą rodzica/opiekuna)
2. Rejestracja oraz zaliczenie egzaminu do kategorii otwartej A1/A3 w systemie Urzędu Lotnictwa Cywilnego pod adresem: drony.ulc.gov.pl
Program szkolenia
Program szkolenia powstał w oparciu o wytyczne Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
- Część teoretyczna
- Przepisy lotnicze
- Ograniczenia możliwości człowieka
- Procedury operacyjne
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu
- Ogólna wiedza na temat bezzałogowych statków powietrznych
- Meteorologia
- Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi
- Nawigacja BVLOS
- Egzamin teoretyczny
Ilość pytań: 80
Czas na rozwiązanie: 90 min
Próg zaliczenia: 75%
- Część praktyczna i ocena umiejętności praktycznych
- obsługa naziemna
- planowanie operacji
- przegląd przedstartowy i konfiguracja systemu BSP
- zapoznanie się z procedurami awaryjnymi
- prowadzenie skutecznej obserwacji i utrzymywanie BSP w zasięgu wzroku
- wykonywanie dokładnych i kontrolowanych manewrów w locie na różnych wysokościach i w różnych odległościach
- monitorowanie w czasie rzeczywistym stanu BSP
- wyłączenie i zabezpieczenie systemu BSP
- kontrola po zakończeniu lotu i zarejestrowanie wszelkich istotnych danych dotyczących stanu BSP i załogi
- przeprowadzenie odprawy
- określenie sytuacji, które wymagały zgłoszenia zdarzenia i sporządzenie przykładowego zgłoszenia.
Miejsce szkolenia praktycznego:
Niezależnie od formy części teoretycznej, część praktyczna realizowana jest na lotnisku wyznaczonym przez podmiot szkolący.
W przypadku grup liczących min. 4 osoby, szkolenie może odbyć się w miejscu wybranym przez Kursantów.
Termin szkolenia:
Terminy rozpoczęcia szkoleń ustalane są indywidualnie..
Typ BSP:
Szkolenie do: NSTS-01 – prowadzi do uzyskania uprawnień na wszystkie typy BSP o masie do 4 kg, NSTS-02 – wielowirnikowiec o masie poniżej 25 kg, NSTS-03 – płatowiec o masie poniżej 25 kg.
Sprzęt:
Szkolenie odbywa się na sprzęcie ośrodka szkoleniowego. Jeśli przyszły pilot będzie docelowo używał innego sprzętu, zobowiązany jest do odbycia doszkolenia produktowego.