NSTS-02 VLOS MR do 25 kg
- LOTY W ZASIĘGU WZROKU PILOTA
- LOTY W BEZPIECZNEJ ODLEGŁOŚCI OD LUDZI I ZABUDOWAŃ
- OD 1 STYCZNIA 2024 KURS SKIEROWANY DLA OSÓB, KTÓRE MAJĄ AKTUALNE OŚWIADCZENIE O OPERACJI ZGODNEJ Z NSTS LUB POSIADAJĄ OPERATORA DLA KTÓREGO BĘDĄ PEŁNIĆ ROLĘ PILOTA DRONA PODCZAS LOTÓW
Jeśli chcesz wykonywać LOTY W ZASIĘGU WZROKU dowolnym typem bezzałogowego statku powietrznego o masie startowej DO 4 KG lub WIELOWIRNIKOWCAMI (MR) DO 25 KG na warunkach kategorii szczególnej - to szkolenie jest dla Ciebie!
- wykonywanie lotów w zasięgu wzroku lub z widokiem z pierwszej osoby(FPV),
- latanie BSP (wszystkie typy UAV) o masie startowej nie większej niż 4 kg,
- latanie wielowirnikowcami o masie startowej do 25 kg,
- loty do 120 m AGL lub max. 15 m ponad sztuczną przeszkodą (odl. w poziomie – 50m)
- brak określonej odległości od ludzi, zwierząt, statków powietrznych czy innych przedmiotów, zachowanie bezpiecznej odległości odpowiedniej dla danego pilota,
- możliwość wykonywania operacji dronami nie opatrzonymi klasą określoną w rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) 2019/945.
— TEORIA E-LEARNING + PRAKTYKA —
W pakiecie uzyskasz:
-
10 dni dostępu do platformy e-learningowej - możesz uczyć się w dowolnym miejscu (z dostępem do internetu :)) i czasie. W materiałach zawarta jest wiedza ze wszystkich modułów wymaganych na egzaminie teoretycznym.
-
szkolenie praktyczne - 8-godzinne spotkanie stacjonarne, gdzie 1 godzina to ćwiczenia naziemne, a kolejne 7 to loty szkoleniowe w powietrzu. Będziesz uczyć się wykonywać loty dwoma rodzajami dronów - lekkim (do 4 kg) oraz ciężkim (do 25 kg) Jest to szkolenie indywidualne, zatem Trener w pełni poświęca uwagę i czas tylko Tobie.
-
ocena umiejętności praktycznych - nastąpi bezpośrednio po szkoleniu praktycznym. Nasz Trener zweryfikuje czego nauczyłeś się w trakcie szkolenia i jak radzisz sobie z zadanymi figurami
— TEORIA WEBINAR + PRAKTYKA —
Pakiet zawiera:
- dwudniowe zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym ( w sumie 12h) - przez dwa dni przyswajasz wiedzę podczas wykładów, które odbywają się za pomocą platformy webinarowej (ZOOM). Taka forma szkolenia umożliwia bezpośrednie zadawanie pytań dotyczących treści na bieżąco.
- szkolenie praktyczne - 8-godzinne spotkanie stacjonarne, gdzie 1 godzina to ćwiczenia naziemne, a kolejne 7 to loty szkoleniowe w powietrzu. Będziesz uczyć się wykonywać loty dwoma rodzajami dronów - lekkim (do 4 kg) oraz ciężkim (do 25 kg) Jest to szkolenie indywidualne, zatem Trener w pełni poświęca uwagę i czas tylko Tobie.
- ocena umiejętności praktycznych - nastąpi bezpośrednio po szkoleniu praktycznym. Nasz Trener zweryfikuje czego nauczyłeś się w trakcie szkolenia i jak radzisz sobie z zadanymi figurami
— PRAKTYKA —
- szkolenie praktyczne - 8-godzinne spotkanie stacjonarne, gdzie 1 godzina to ćwiczenia naziemne, a kolejne 7 to loty szkoleniowe w powietrzu. Będziesz uczyć się wykonywać loty dwoma rodzajami dronów - lekkim (do 4 kg) oraz ciężkim (do 25 kg) Jest to szkolenie indywidualne, zatem Trener w pełni poświęca uwagę i czas tylko Tobie.
- ocena umiejętności praktycznych - nastąpi bezpośrednio po szkoleniu praktycznym. Nasz Trener zweryfikuje czego nauczyłeś się w trakcie szkolenia i jak radzisz sobie z zadanymi figurami
— EGZAMIN TEORETYCZNY —
WYBRANY WARIANT ZAZNACZ W KOSZYKU!
Warunki przystąpienia do szkolenia
1. Ukończenie 18 roku życia (osoby w wieku 16-18 lat za pisemną zgodą rodzica/opiekuna)
2. Rejestracja oraz zaliczenie egzaminu do kategorii otwartej A1/A3 w systemie Urzędu Lotnictwa Cywilnego pod adresem: drony.ulc.gov.pl
Program szkolenia
Program szkolenia powstał w oparciu o wytyczne Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
- Część teoretyczna
- Przepisy lotnicze
- Ograniczenia możliwości człowieka
- Procedury operacyjne
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu
- Ogólna wiedza na temat bezzałogowych statków powietrznych
- Meteorologia
- Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi
- Egzamin teoretyczny
Test jednokrotnego wyboru z możliwością powrotu do pytań.
Ilość pytań: 80
Czas na rozwiązanie: 90 min
Próg zaliczenia: 75%
WAŻNE! W przypadku, gdy Kursant realizuje szkolenie teoretyczne w naszym ośrodku, egzamin przeprowadzany jest przez zewnętrzny podmiot. Zajmujemy się ustaleniem terminu i organizacją egzaminu.
- Część praktyczna i ocena umiejętności praktycznych
- obsługa naziemna
- planowanie operacji
- przegląd przedstartowy i konfiguracja systemu BSP
- zapoznanie się z procedurami awaryjnymi
- prowadzenie skutecznej obserwacji i utrzymywanie BSP w zasięgu wzroku
- wykonywanie dokładnych i kontrolowanych manewrów w locie na różnych wysokościach i w różnych odległościach
- monitorowanie w czasie rzeczywistym stanu BSP
- wyłączenie i zabezpieczenie systemu BSP
- kontrola po zakończeniu lotu i zarejestrowanie wszelkich istotnych danych dotyczących stanu BSP i załogi
- przeprowadzenie odprawy
- określenie sytuacji, które wymagały zgłoszenia zdarzenia i sporządzenie przykładowego zgłoszenia.
Wszystkie procedury zostaną powtórzone na dronie ważącym mniej niż 4 kg oraz wielowirnikowcu, którego masa przekracza 4 kg.
Jeśli ukończysz szkolenie z pozytywnymi wynikami egzaminów wystawimy certyfikat wiedzy teoretycznej i potwierdzenie ukończenia szkolenia praktycznego, a następnie poinformujemy Urząd Lotnictwa Cywilnego o uzyskanych uprawnieniach. W ciągu kilku dni uprawnienia zostaną potwierdzone na Twoim profilu Pilota.
Od tej pory możesz już legalnie wykonywać loty wg scenariusza NSTS-01 oraz NSTS-02! Gratulacje!
Miejsce szkolenia praktycznego:
Niezależnie od formy części teoretycznej, część praktyczna realizowana jest ze względu na specjalną stefę lotniczą nad Rzeszowem, na terenie hotelu Platan (Sielec 79 A, 39-120 Sędziszów Młp.)
W przypadku grup liczących min. 4 osoby, szkolenie może odbyć się w miejscu wybranym przez Kursantów.
Termin szkolenia:
Terminy rozpoczęcia szkoleń ustalane są indywidualnie.
Typ BSP:
Szkolenie do: NSTS-01 – prowadzi do uzyskania uprawnień na wszystkie typy BSP o masie do 4 kg, NSTS-02 – wielowirnikowiec o masie poniżej 25 kg, NSTS-03 – płatowiec o masie poniżej 25 kg.
Sprzęt:
Szkolenie odbywa się na sprzęcie ośrodka szkoleniowego. Jeśli przyszły pilot będzie docelowo używał innego sprzętu, zobowiązany jest do odbycia doszkolenia produktowego.